TDT ülkeleri çevre alanında işbirliğini artırma konusunda anlaştı

TDT ülkeleri çevre alanında işbirliğini artırma konusunda anlaştı

Türk Devletleri Teşkilatı üyesi ülkeler, toplam sekiz çevre projesini hayata geçirmeyi planlıyor. Proje başvurularının değerlendirme süreci devam ederken, en başarılı girişimlerin önümüzdeki iki yıl içerisinde uygulanması öngörülüyor. Bu gelişmeler, Astana’da düzenlenen ve Türk Devletleri Teşkilatı Üye Devletleri Çevre Bakanlarının İkinci Toplantısı kapsamında ele alındı. Toplantı, Bölgesel Çevre Zirvesi çerçevesinde gerçekleştirildi. Taraflar, ülkelerin ortak iklim sorunlarıyla karşı karşıya olduğu mevcut dönemde, uygulamaya dönük işbirliğinin güçlendirilmesi ve ortak adımların eşgüdüm içinde atılmasının büyük önem taşıdığını vurguladı. Bu doğrultuda, katılımcılar TDT üyesi ülkelerin Çevre Bakanları Deklarasyonu’nu kabul etti. Anlaşma kapsamında taraflar; çevre alanında deneyim ve dijital çözümlerin paylaşılması, ortak araştırmaların yürütülmesi, «yeşil» projeler için yatırımların teşvik edilmesi ve uluslararası kuruluşlarla işbirliğinin güçlendirilmesi konularında mutabık kaldılar. Ayrıca, çevrenin korunması alanlarında ortak yol haritalarının hazırlanması da planlanıyor.

Kubanıçbek Omuraliyev, Türk Devletleri Teşkilatı Genel Sekreteri:

«TDT kapsamında, 2024 yılında Bişkek’te düzenlenen zirvede «Türk Yeşil Vizyonu» kabul edildi. Bu vizyonun hayata geçirilmesine yönelik eylem planı hazırlanmış durumda. Üye ülkeler, özellikle Aral Denizi, Hazar Denizi ve su kaynaklarıyla ilgili sorunların azaltılmasına yönelik ortak çözümler geliştirmektedir».


Çeviren: Körkem Nigmetullina

Silk Way TV