Kazakistan, TRACECA dönem başkanlığını devraldı

Kazakistan, TRACECA dönem başkanlığını devraldı

Kazakistan, TRACECA programının dönem başkanlığını resmen devraldı. Astana’da Hükümetlerarası Komisyonun 18. yıllık toplantısı gerçekleştirildi. Ülkemizin başkanlık sürecindeki temel önceliklerinden biri, Avrupa–Kafkasya–Asya uluslararası ulaşım koridorunun geliştirilmesine yönelik kararların hazırlanması ve 2036 yılına kadar olan Stratejinin tamamlanması çerçevesinde bölgenin transit potansiyelinin güçlendirilmesi olacak. Ayrıca koridorun yeniden yapılandırılmasına ilişkin yeni konseptin kabul edilmesi planlanıyor. Bu adım, artan transit taşımacılık hacimleri dikkate alınarak ileri teknolojilerin uygulanmasını ve güncellenmiş bir ulaşım mimarisinin oluşturulmasını mümkün kılacak. Bu süreç, Kazakistan’ın Avrasya’nın kilit lojistik merkezi konumunu güçlendirmesi için önemli bir fırsat sunuyor. Bu hedefe; transit güzergahlarının geliştirilmesi, sınır geçiş prosedürlerinin kolaylaştırılması ve dijital çözümlerin uygulanması da katkı sağlayacak. Genel olarak alınan önlemler, TRACECA bölgesindeki güzergahların mümkün olan en hızlı, güvenli ve ekonomik açıdan rekabetçi hale getirilmesini amaçlıyor. TRACECA, Avrupa, Kafkasya ve Asya ülkeleri arasında uluslararası bir ulaşım iş birliği programıdır ve 14 devleti kapsamaktadır.

Miras Kuantay, Kazakistan Ulaştırma Bakanlığı Ulaştırma Politikası Dairesi Başkan Yardımcısı:

«Şu anda özellikle bu bölgede taşımacılığın dijitalleştirilmesi konularına büyük önem verilmektedir. TRACECA Hükümetlerarası Komisyonu çerçevesinde, demiryolu ve karayolu taşımacılığında belge dolaşımının kağıt formatından elektronik ortama geçirilmesi yönünde yoğun çalışmalar yürütülmektedir. Ayrıca TRACECA, benzer uluslararası kuruluşlarla da aktif işbirliği yapmakta ve bu alandaki çok sayıda ortak faaliyete katılarak sürece katkı sağlamaktadır».


Çeviren: Körkem Nigmetullina

Silk Way TV