Kazakistan, TRACECA programının dönem başkanlığını resmen devraldı. Astana’da
Hükümetlerarası Komisyonun 18. yıllık toplantısı gerçekleştirildi. Ülkemizin
başkanlık sürecindeki temel önceliklerinden biri, Avrupa–Kafkasya–Asya
uluslararası ulaşım koridorunun geliştirilmesine yönelik kararların
hazırlanması ve 2036 yılına kadar olan Stratejinin tamamlanması çerçevesinde
bölgenin transit potansiyelinin güçlendirilmesi olacak. Ayrıca koridorun
yeniden yapılandırılmasına ilişkin yeni konseptin kabul edilmesi planlanıyor. Bu
adım, artan transit taşımacılık hacimleri dikkate alınarak ileri teknolojilerin
uygulanmasını ve güncellenmiş bir ulaşım mimarisinin oluşturulmasını mümkün
kılacak. Bu süreç, Kazakistan’ın
Avrasya’nın kilit lojistik merkezi konumunu güçlendirmesi için önemli bir
fırsat sunuyor. Bu
hedefe; transit güzergahlarının geliştirilmesi, sınır geçiş prosedürlerinin
kolaylaştırılması ve dijital çözümlerin uygulanması da katkı sağlayacak. Genel
olarak alınan önlemler, TRACECA bölgesindeki güzergahların mümkün olan en
hızlı, güvenli ve ekonomik açıdan rekabetçi hale getirilmesini amaçlıyor. TRACECA,
Avrupa, Kafkasya ve Asya ülkeleri arasında uluslararası bir ulaşım iş birliği
programıdır ve 14 devleti kapsamaktadır.
Miras Kuantay, Kazakistan Ulaştırma
Bakanlığı Ulaştırma Politikası Dairesi Başkan Yardımcısı:
«Şu anda özellikle bu bölgede taşımacılığın dijitalleştirilmesi konularına büyük önem verilmektedir. TRACECA Hükümetlerarası Komisyonu çerçevesinde, demiryolu ve karayolu taşımacılığında belge dolaşımının kağıt formatından elektronik ortama geçirilmesi yönünde yoğun çalışmalar yürütülmektedir. Ayrıca TRACECA, benzer uluslararası kuruluşlarla da aktif işbirliği yapmakta ve bu alandaki çok sayıda ortak faaliyete katılarak sürece katkı sağlamaktadır».
Çeviren: Körkem Nigmetullina

