Kazakistan, uluslararası «Dünya Saati» kampanyasına bir
kez daha destek verdi. Bu yıl
etkinlik 28 Mart tarihinde gerçekleştirildi. Saat
20.30 ile 21.30 arasında ülke genelinde yüzlerce bina ve tesisin mimari aydınlatması kapatıldı. Başkent Astana’da kampanyaya 50’i aşkın kuruluş katıldı. Küresel girişimle dayanışma göstergesi olarak
Akorda’nın dış
aydınlatması da kapatıldı.
Bağımsızlık
Sarayı ve Bayterek Anıtı
başta olmak üzere büyük
spor, eğitim ve sanayi tesisleri tamamen karanlığa büründü. Söz konusu simgesel mimari
kompleksin çevresinde aktivistler, misafirler ve şehir sakinleri bir araya
geldi. Katılımcılar arasında «Dünya
Elçileri» hareketinin temsilcileri de yer aldı. Etkinliğe katılanlar, bu zaman
diliminin modern teknolojik cihazlar kullanılmadan yüz yüze iletişimin tadını
çıkarmak için önemli bir fırsat olduğunu vurguladı. Dünya Doğayı Koruma Vakfı’nın
öncülüğünde her yıl düzenlenen uluslararası çevre kampanyasına Kazakistan bu yıl 17. kez
katıldı.
Janiya Nadyr, «Dünya Elçileri»
Gençlik Çevre Hareketi aktivisti:
«Kazakistan vatandaşı olarak çevre ve ülkemizin geleceği
konusunda sorumluluk hissediyorum. Bu nedenle herkesi bu kampanyaya katılmaya davet
ediyorum. Tüm bunlar son derece önemlidir; çünkü bu bizim geleceğimizdir ve bizden
sonra bırakacağımız mirastır. Bu nedenle korunması büyük önem taşımaktadır».
Alan Besen, «Sürdürülebilir Kalkınma» Toprak Fonu Gençlik
Kamu Birliği Başkanı:
«Yeni Anayasa’da çevre ve doğanın korunmasına özel vurgu yapılmıştır. «Dünya Elçileri» hareketi olarak devletimizin izlediği bu politikayı her yönüyle destekleyeceğiz. Ayrıca «Taza Kazakistan» programını da kapsama aldık. Bu yıl «Dünya Saati» kapsamında ağaç dikimi gerçekleştireceğiz. Şehir belediyesi tarafından bize yaklaşık 10 okul alanı tahsis edildi ve bu alanlarda «Dünya Saati» çerçevesinde aktif şekilde ağaçlandırma çalışmaları yürüteceğiz».
Çeviren: Körkem Nigmetullina

