Kazakistan «Dünya Saati» kampanyasına katıldı

Kazakistan «Dünya Saati» kampanyasına katıldı

Kazakistan, uluslararası «Dünya Saati» kampanyasına bir kez daha destek verdi. Bu yıl etkinlik 28 Mart tarihinde gerçekleştirildi. Saat 20.30 ile 21.30 arasında ülke genelinde yüzlerce bina ve tesisin mimari aydınlatması kapatıldı. Başkent Astanada kampanyaya 50’i aşkın kuruluş katıldı. Küresel girişimle dayanışma göstergesi olarak Akordanın dış aydınlatması da kapatıldı. Bağımsızlık Sarayı ve Bayterek Anıtı başta olmak üzere büyük spor, eğitim ve sanayi tesisleri tamamen karanlığa büründü. Söz konusu simgesel mimari kompleksin çevresinde aktivistler, misafirler ve şehir sakinleri bir araya geldi. Katılımcılar arasında «Dünya Elçileri» hareketinin temsilcileri de yer aldı. Etkinliğe katılanlar, bu zaman diliminin modern teknolojik cihazlar kullanılmadan yüz yüze iletişimin tadını çıkarmak için önemli bir fırsat olduğunu vurguladı. Dünya Doğayı Koruma Vakfı’nın öncülüğünde her yıl düzenlenen uluslararası çevre kampanyasına Kazakistan bu yıl 17. kez katıldı.

Janiya Nadyr, «Dünya Elçileri» Gençlik Çevre Hareketi aktivisti:

«Kazakistan vatandaşı olarak çevre ve ülkemizin geleceği konusunda sorumluluk hissediyorum. Bu nedenle herkesi bu kampanyaya katılmaya davet ediyorum. Tüm bunlar son derece önemlidir; çünkü bu bizim geleceğimizdir ve bizden sonra bırakacağımız mirastır. Bu nedenle korunması büyük önem taşımaktadır».

Alan Besen, «Sürdürülebilir Kalkınma» Toprak Fonu Gençlik Kamu Birliği Başkanı:

«Yeni Anayasa’da çevre ve doğanın korunmasına özel vurgu yapılmıştır. «Dünya Elçileri» hareketi olarak devletimizin izlediği bu politikayı her yönüyle destekleyeceğiz. Ayrıca «Taza Kazakistan» programını da kapsama aldık. Bu yıl «Dünya Saati» kapsamında ağaç dikimi gerçekleştireceğiz. Şehir belediyesi tarafından bize yaklaşık 10 okul alanı tahsis edildi ve bu alanlarda «Dünya Saati» çerçevesinde aktif şekilde ağaçlandırma çalışmaları yürüteceğiz».


Çeviren: Körkem Nigmetullina

Silk Way TV