Bugün
Kazakistan’da Naurıznama’nın son
günü kutlanmaktadır. Hatırlatmak gerekirse, 14-23 Mart tarihleri arasında
ülkede her gün, Kazakistan toplumunun ve kültürünün zenginliğini ve
çeşitliliğini yansıtan belirli bir tema ve değere adanmıştır. 23 Mart’ta ise «Tazaru Künü», yani Arınma Günü idrak edilmektedir. Bu gün, ekolojik
dengenin korunması ve çevreye duyarlı yaklaşımın önemine dikkat çekmektedir. Bu
kapsamda, Almatı’da da ülke çapında bir çevre kampanyası düzenlendi. Büyükşehir sokaklarında 19 bin yeni
fidan dikilmesi planlanmaktadır. Bu ise yalnızca başlangıçtır. Yıl sonuna kadar
şehir, 500 binin üzerinde ıhlamur, dişbudak, çam ve gümüş akçaağaç türleriyle yeşillendirilecektir. 2030 yılına
kadar ise kentte 2,5 milyon ek ağaç ve çalı dikilmesi hedeflenmektedir.
Aynur Seylhan, çevreci, Uluslararası uzman:
«Akçaağaç hızlı büyüyen ve bakımı kolay bir tür olduğu
için şehir alanları için idealdir. Ladin ve meşe ağaçları yılın 12 ayı havayı
temizleyen «doğal filtreler» olarak öne çıkar. Kavak, doğru türleri
seçildiğinde yoğun bir yeşil örtü sağlar. Ancak gerçek şampiyon ıhlamurdur; şehir
havasındaki toksik maddelerin %99’una kadarını emebilme kapasitesine sahiptir».
Jakan Tugelbayev, Almatı sakini:
«Son zamanlarda Almatı’da geniş çaplı ağaçlandırma çalışmalarının yürütüldüğünü gözlemliyorum. Bu çalışmalar sayesinde şehir ekolojisinin iyileştiğini görmek beni memnun ediyor. Özellikle yaz aylarında ağaç gölgesinde bulunmak büyük bir konfor sağlıyor. Ağaç dikimi gelecek nesiller için son derece önemlidir. Çünkü biz ağaçları dikiyoruz, ancak onların faydasını çocuklarımız ve torunlarımız görecek».
Çeviren: Körkem Nigmetullina

