Kazakistan’da atıkların enerjiye dönüştürülmesi için yeni tesisler inşa edilecek

Kazakistan’da atıkların enerjiye dönüştürülmesi için yeni tesisler inşa edilecek

Kazakistan’da gelecek yıl üç şehirde birden atıkların enerjiye dönüştürülmesine yönelik tesislerin inşasına başlanacak. Bu tesisler Astana, Almatı ve Çimkent’te kurulacak. İlgili talimat, Çevre Bakanlığına ve valiliklere Başbakan Oljas Bektenov tarafından verildi. Çinli yatırımcılarla imzalanan anlaşmaların toplam değeri 300 milyar tengeye ulaşıyor. Ülkede ayrıca beş yıllık atık yönetimi konsepsiyonu hazırlanmış durumda. Bu çerçevede tüm atık üreticileri ve atık hareketleri hakkında verilerin kaydedileceği tek bir bilgi platformu oluşturulacak. Sistemin verimliliği yapay zeka teknolojileri sayesinde artırılacak. Sinir ağları, büyük veri setlerini analiz ederek riskleri azaltacak ve geri dönüşüm kapasitesinin doğru şekilde planlanmasını sağlayacak.

Oljas Bektenov, Kazakistan Cumhuriyeti Başbakanı:

«Her tür atığın yönetimine ilişkin Konsepsiyonun hayata geçirilmesi, çevresel ve sanitasyon-epidemiyolojik güvenliği sağlanmasında net bir izleme sisteminin kurulmasına imkan tanıyacaktır. Bu yaklaşım, geri dönüşüm ve yeniden kullanım odaklı bir atık yönetimi sektörünün oluşmasını teşvik edecektir. Bu model, doğaya karşı özenli yaklaşım temelinde çevresel kültürü geliştirmeyi amaçlayan Cumhurbaşkanı’nın «Taza Kazakistan» girişiminin hedeflerine tamamen uygundur».


Çeviren: Körkem Nigmetullina

Silk Way TV